اتمسفر مطالب ایران

ساخت وبلاگ
فشار خون بالا عموما به حالتی گفته می شود که در آن میزان فشار خون از عدد 90/140 بالاتر می رود. عدد اول ( 140) را در اصطلاح فشار خون سیستولی می گویند که در نتیجه انقباض قلب است و عدد دوم (90) به فشار خون دیاستولی معروف است که در نتیجه استراحت قلب بین دو ضربان است و فشار خون پایین تر از این مقدار بی خطر محسوب می شود. ولی بهتر است که میزان عددی فشار خون خود را به 80/120 برسانید چرا که بالا رفتن فشار خون خطر حمله قلبی و سکته مغزی را بیشتر می کند. فشار خون فشار خون نرمال فشار خون طبیعی حداکثر 12 و حداقل 7 می باشد و اگر چن اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : فشار خون خود را کنترل کنید,چگونه فشارخون خود را پایین بیاوریم,فشار خون و خود مراقبتی,چگونه فشارخون خود را اندازه بگیریم,چگونه فشار خون خود راکنترل کنیم, نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 352 تاريخ : شنبه 30 مرداد 1395 ساعت: 17:13

حتما شما هم در نزدیکی خودتون افرادی رو میشناسین که درگیر دیابت و مشکلات ناشی از اون هستن. دیابت اختلالی هست که در سوخت و ساز بدن به وجود میاد و کمبود انسولین در بدن و یا مقاومت بدن نسبت به انسولین میتونه سبب افزایش قند درون خون بشه. چرا که کار انسولین پایین آوردن قند اضافی بدن هست. اگر که به مدت طولانی انسولین نتونه سطح قند بدن رو تنظیم و کنترل کنه و قند در خون بالا باشخ باعث آسیب های جدی اول از همه به رگ ها و به دنبال اون به قلب و اعصاب و چشم و کلیه وارد میکته. چه بهتره شناحت بیشتری نسبت به این بیماری اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : همه چیز درباره دیابت,همه چیز درباره دیابت بارداری,همه چیز درباره دیابت نوع 2,همه چیز درباره دیابت نوع یک,همه چیز درباره دیابت نوع 1,همه چیز درباره دیابت کودکان,همه چیز درباره دیابت حاملگی,همه چیز درباره دیابت نوع دو,همه چیز درباره دیابت بی مزه,همه چیز در مورد دیابت, نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 429 تاريخ : چهارشنبه 27 مرداد 1395 ساعت: 20:00

خیلی خوبه به بهانه های مختلف سبزیجات رو تو برنامه غذایی روزانه مون داشته باشیم. تزیین سالاد ها و سبزیجات میتونه اعضای خونواده رو به خوردن این دست غذاها بیشتر ترغیب کنه. در این مطلب آموزش یک فینگر فود ساده و زیبا رو قرار میدم که از این دست تزیینات برای سبزیجات به حساب میاد. همچنین این رول خیار و سبزیجات میتونه گزینه خیلی مناسبی برای پیش غذا در مهمونی ها باشه. البته اگه اهل سرو پیش غذا باشید. برای دیدن آموزش پیش غذای رول خیار روی لینکش کلیک کنید. رول خیار و سبزیجات مواد لازم برای تهیه فینگرفود رول خ اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 623 تاريخ : چهارشنبه 27 مرداد 1395 ساعت: 20:00

خیلی خوبه به بهانه های مختلف سبزیجات رو تو برنامه غذایی روزانه مون داشته باشیم. تزیین سالاد ها و سبزیجات میتونه اعضای خونواده رو به خوردن این دست غذاها بیشتر ترغیب کنه. در این مطلب آموزش یک فینگر فود ساده و زیبا رو قرار میدم که از این دست تزیینات برای سبزیجات به حساب میاد. همچنین این رول خیار و سبزیجات میتونه گزینه خیلی مناسبی برای پیش غذا در مهمونی ها باشه. البته اگه اهل سرو پیش غذا باشید. برای دیدن آموزش پیش غذای رول خیار روی لینکش کلیک کنید. رول خیار و سبزیجات مواد لازم برای تهیه فینگرفود رول خیار خیار کمی درشت و بدون انحنا و یا کدو سبز پنیر خامه ای اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 519 تاريخ : يکشنبه 24 مرداد 1395 ساعت: 20:50

قبلا هم روی سایت گل سر های زیادی رو آموزش دادیم که خیلی ساده ساخته میشدن. در این مطلب یک گل سر زیبای نمدی رو قرار میدم که چون نمد هست خیلی راحت برش میخوره و خیلی راحت ساخته میشه. این مدل گل سر رو هم میتونید برای بچه ها استفاده کنید و هم میتونید برای خودتون بسازید. البته ممکنه تفاوت در استفاده از رنگ ها برای سنین مختلف بهتر باشه. مراحل ساخت این گل سر نمدی زیبا رو در ادامه قرار میدم.

مطالب ساخت گل سر نمدی گل رز و ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : ساخت سنجاق سر کره ای,ساخت سنجاق سر,ساخت سنجاق سر مجلسی,ساخت سنجاق سر دخترانه,اموزش ساخت سنجاق سر,طرز ساخت سنجاق سر با نگین,طرز ساخت سنجاق سر,روش ساخت سنجاق سر,اموزش ساخت سنجاق سر نگینی,اموزش ساخت سنجاق سر کریستالی, نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 1287 تاريخ : سه شنبه 19 مرداد 1395 ساعت: 13:37

توی تابستون بستنی همیشه بهترین گزینه برای خنکی سریع و خوشمزه اس. البته قبلا انواع بستنی های رژیمی رو هم باهم یاد گرفتیم و برای استفاده هر روزه خیلی مناسب تر هستن. در این مطلب محض تنوع یه بستنی سریع و خوشمزه رو قرار میدم که اگه موادش رو داشته باشید در عرض ۵ دقیقه حاضره و میتونید نوش جان کنید. البته اگه مثل من از طرفداران شاتوت باشید.

برای دیدن مطالب بستنی رژیمی موز و توت فرنگی یا بستنی توت فرنگی و کرم اسطوخودوس یا بستنی موهیتو روی لینک هاشون کلیک بفرمایید.

مواد لازم برای تهیه بستنی شاتوت

  • شاتوت نصف لیوان
  • بستنی وانیلی ۱ لیوان

طرز تهیه بستنی شاتوت

برای این بستنی تنها کافیه بستنی وانیلی رو از فریزر خارج کنید و توی مخلوط کن بریزید و به همراه شاتوت های شسته شده میکس کنید. به همین سادگی یه بستنی خیلی خوشرنگ و خوشمزه خواهیم داشت.

بستنی وانیلی

بستنی وانیلی

طرز تهیه بستنی شاتوت

طرز تهیه بستنی شاتوت

بستنی شاتوت

بستنی شاتوت

بعد از مخلوط شدن شاتوت و بستنی وانیلی کمی بستنی حالت شل میگیره. به همین دلیل من چند دقیقه ای مجددا گذاشتم توی فریزر تا کاملا ببنده.

من شاتوت فریزری دارم که هروقت خواستم در انواع دسر و بستنی در دسترسم باشه. پیشنهاد میکنم شما هم همین برخورد رو با میوه های دلخواهتون داشته باشید.

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : , , نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 292 تاريخ : يکشنبه 17 مرداد 1395 ساعت: 15:53

شاید شما هم جزء اون پدر و مادرهایی هستید که از غذا نخوردن فرزندتون رنج میبرید و نگران کم اشتهایی و بی میلی او نسبت به غذاها و وعده های غذایی هستید. والدین معمولا از بهانه گیری های کودکشون در مورد غذاهای مختلف و کم خوری و کم اشتهاییش شکایت دارند. بی اشتهایی و کم اشتهایی در کودکان دلایل مختلفی داره که در اینجا به سه عامل اون میپردازیم.

بی اشتهایی در کودکان

بی اشتهایی در کودکان

اگر احساس می کنید که کودک شما در غذا خوردن مشکل دارد حتما با پزشک مشورت کنید. اگر رشد او کافی نباشد ممکن است پزشک بخواهد برای او ازمایشاتی برای تشخیص کم خونی, عفونت یا مریضی های مزمن, لوزه سوم, اسم حساسیت, بیماری های روده, انگل یا یبوست درخواست کند. کمتر ممکن است علت کم شدن اشتها عدم تعادل در ترشح غدد, بیماری های قلبی, مشکلات عصبی, اختلالات مغزی یا عقب افتادگی ذهنی باشد. لازم به ذکر است بیشتر بیماری های مزمن نشانه های دیگری بجز کاهش اشتها به همراه دارند.

عوامل کم اشتهایی

کم خونی در کودکان باعث کم اشتهایی

یکی از شایع ترین علت های کاهش اشتها در کودکان فقر اهن است که به راحتی و با انجام ازمایش ساده خون یا هموگلوبین قابل تشخیص است. فقر اهن در مدت کوتاهی و با مصرف شربت در کودکان زیر نظر پزشک برطرف می شود. بعد از اینکه اشتهای کودک به حالت عادی برگشت باید بیشتر مراقب مقدار آن در رژیم غذایی او بود.

کم خونی

کم خونی

یبوست در کودکان

یبوست باعث کاهش شدید اشتها در کودکان می شود که خوب نیست, زیرا بهترین راه برای در مان یبوست مصرف زیاد غذاهای فیبر دار است. ممکن است یبوست به عنوان عامل کاهش اشتها نادیده گرفته شود پس حواستان باشد هنگام معاینه این مطلب را به پزشک یادداوری کنید. برای درمان یبوست علاوه بر مصرف دارو های تجویز شده باید در رژیم غذایی نیز تغییراتی ایجاد شود.

علل کاهش اشتهای کودک

علل کاهش اشتهای کودک

عدم تحمل غذا و حساسیت

این بیماری بسیار نادر است و تقریبا از هر 250 فرد بالغ و کودک یک نفر به ان دچار می شوند. معده افراد مبتلا به این بیماری پروتیین گلوتن را که در جو, گندم, گندم سیاه و یونجه وجود دارد, ندارد. کودکان مبتلا به این ناراحتی به اسهال, کاهش رشد و سوء تغذیه دچار می شوند. اگر چه بعد از تشخیص این بیماری و حذف گلوتن از رژیم غذایی, این بیماری به سادگی قابل درمان و کنترل شدن است.

اضطراب هم باعث بی اشتهایی میشود

شواهد زیادی وجود دارد که بیان می کند بچه ها مثل بزرگتر ها شاید هم بیشتر از بزرگتر ها به دلیل اشنا نبودن با راه های مقابله با استرس و کنترل ان با ان مواجه می شوند و به ان دچار می شوند. اضطراب بر اشتهای کودک تاثیر منفی دارد. کودکان و نوجوانان ممکن است به دلایل مختلف مانند بی ثباتی شرایط زندگی٬ بی برنامگی و از دست دادن و یا عدم حضور شخص مورد علاقه خود دچار استرس می شوند. اگر برطرف کردن عامل استرس سخت است, به او کمک کنید که با ان کنار بیاید. شاید بتوانید طوری بر نامه ریزی کنید که او بیشتر در کنار شما یا شخص مورد علاقه اش باشد. اگر به قدری بزرگ شده است که بتوان با او حرف زد و این کار باعث افزایش استرس او نمی شود درباره ناراحتی اش با او صحبت کنید. بگذارید بداند در ناراحتی و مشکلاتش تنها نیست و شما او را کمک خواهید کرد. برای کم کردن فشار روانی تغییری در زندگی ایجاد کنید مثلا به مسافرت بروید. البته گاهی اوقات همین کارها هم باعث پیچیده تر شدن اوضاع می شود.

علت بی اشتهایی در کودکان

علت بی اشتهایی در کودکان

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : , علل کم اشتهایی در کودکان , دلایل کم اشتهایی در کودکان , , نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 339 تاريخ : يکشنبه 17 مرداد 1395 ساعت: 8:59

از سرگرمی های مشترک والدین و بچه ها ساخت انواع دست ساز هاست که هم میتونه به عنوان یک کارگاه آموزشی برای فرزندتون باشه و هم یک سرگرمی مفرح. چه عالی تر هست که دست سازی که تهیه میکنید یک عروسک زیبا برای خود کودک باشه. اینجاست که نشاط کودک برای کمک به شما بیشتر میشه و میتونه یک فعالیت به یادموندنی رو برای کودک شما رقم بزنه. در این مطلب آموزش یک عروسک زیبا رو قرار دادم که به سادگی درست میشه.

عروسک اردک

عروسک اردک

وسایل مورد نیاز برای اردک با نمد

  • نمد در سه رنگ
  • نخ همرنگ کار
  • الیاف
  • قیچی
  • الگو
لوازم مورد نیاز

لوازم مورد نیاز

مراحل ساخت عروسک اردک

برای این عروسک باید از روی الگو پرینت بگیرید و یا اگه دستتون روان هست از روی الگو بکشید. به هر سایزی که دوست داشته باشید میتونید این عروسک رو بسازید.

الگوی عروسک اردک

الگوی عروسک اردک

در اول کار باید الگوها را روی دو لایه نمد بذاریم و با قیچی برش بدیم. تمام الگو ها را روی نمد برش می زنیم. بهتره الگو رو با سوزن ته گرد روی نمد محکم کنیم که برش منظمی داشته باشیم.

الگو را رو نمد برش می دهیم

الگو را رو نمد برش می دهیم

الگو های آماده اردک

الگو های آماده اردک

الگوی پاپیون رو بعد از برش زدن از دو طرف به وسط تا میکنیم و با تکه هایی که برای گره پاپیون و پایینش داریم میدوزیم.

درست کردن پاپیون

درست کردن پاپیون

آموزش ساخت اردک

آموزش ساخت اردک

پاپیون

پاپیون

پاپیون آماده

پاپیون آماده

سر و بدن و بال ها و پای اردک رو هر کدام رو دو به دو به هم میدوزیم و قسمتی رو برای پر کردن الیاف باز میذاریم. بعد از اینکه با الیاف پر کردیم با کوک مخفی میدوزیم.

اجزای اردک آماده

تمام اجزای اردک را درست کردیم حالا باید اجزا را به هم وصل کنیم.بال اردک را از پشت به کار می دوزیم.

بال اردک

بعد از آماده شدن اجزا٬ همه رو در جای خودشون روی بدن اردک میدوزیم. کوک ها رو مرتب بزنید که در نهایت کار منظمی داشته باشید.

ساخت اردک

ساخت عروسک اردک

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : , آموزش ساخت عروسک , آموزش ساخت عروسک پارچه ای دختر , آموزش ساخت عروسک نمدی , آموزش ساخت عروسک با جوراب , آموزش ساخت عروسک با خمیر چینی , آموزش ساخت عروسک با گونی , آموزش ساخت عروسک پولیشی , آموزش ساخت عروسک با جوراب زنانه , آموزش ساخت عروسک چینی , آموزش ساخت عروسک حاجی فیروز , , نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 1309 تاريخ : يکشنبه 17 مرداد 1395 ساعت: 8:59

چشم از مهم ترین اعضای بدن هست که حساسیت بیشتری هم نسبت به دیگر اعضای بدن داره. مخصوصا در برابر اشعه های آفتاب نیاز هست که مراقبت ویژه ای از چشم بشه تا آسیب نبینه. بهترین راه مراقبت از چشم در برابر خورشید استفاده از عینک های آفتابی هست که پارامتر های سلامت رو داشته باشن که قبلا در مطلب چطور یک عینک مناسب انتخاب کنیم ذکر شده. در این مطلب راهنمایی ها رو بهتون میکنیم که بتونید متناسب با فرم صورت خودتون عیتک آفتابی مناسبی انتخاب کنید.

عینک آفتابی مناسب برای صورت گرد

برای صورت های گرد عینک های مربعی شکل٬ مستطیلی و مدل گربه ای مناسبه. این عینک ها زیباتر روی صورت های گرد میشینه.

عینک آفتابی

عینک آفتابی

عینک گربه ای

عینک گربه ای

عینک مستطیلی

عینک مستطیلی

عینک برای صورت بیضی شکل

برای صورت های بیضی شکل عینک های گرد و مربعی شکل با فریم متوسط مناسبه. فریم های بزرگ ممکنه در صورت شما خیلی خوشایند و زیبا نباشه.

عینک گرد برای صورت بیضی شکل

عینک گرد برای صورت بیضی شکل

عینک مربعی شکل

عینک مربعی شکل

عینک متناسب با صورت مربعی شکل

برای صورت های مربعی شکل عینک با فریم انحنای نرم و پیوسته(عینکی که بالاتر از حد معمول روی صورت قرار گیرد)مناسبه. این مدل عینک ها زیبایی صورت شما رو چند برابر میکنه.

انحنادار و متصل

انحنادار و متصل

عینک آفتابی برای صورت قلبی شکل(مثلثی)

برای صورت های قلبی شکل عینک با فریم گرد و مدل گربه ای(فریم هایی که کمتر تزئین شده باشند)مناسبه.

عینک گرد

عینک گرد

مدل گربه ای

مدل گربه ای

صورت مستطیل شکل

برای صورت های مستطیل شکل عینک هایی که مربع ولی فریم بزرگی ندارن مناسبه. فریم های بزرگ حالت مستطیلی صورت رو بیشتر به چشم میاره و ممکنه خوشایند نباشه.

مربعی شکل

مربعی شکل

صورت لوزی شکل

برای این نوع مدل صورت هم عینک های گرد و بیضی و مدل گربه ای مناسبه.

عینک گرد

عینک گرد

بیضی شکل

بیضی شکل

مدل گربه ای

مدل گربه ای

شما بهترین قضاوت رو در مورد صورت خودتون و مدل هایی که به صورتتون میاد دارید. بهترین راه اینه که در درجه اول فرم صورتتون رو تشخیص بدید و فرم های مختلف عینک رو روی صورتتون امتحان کنید تا به یک انتخاب عالی برسید.

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : , انتخاب بهترین عینک افتابی , انتخاب بهترین عینک شنا , انتخاب بهترین عینک دودی , انتخاب بهترین عینک , , نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 385 تاريخ : يکشنبه 17 مرداد 1395 ساعت: 8:59

چشم از مهم ترین اعضای بدن هست که حساسیت بیشتری هم نسبت به دیگر اعضای بدن داره. مخصوصا در برابر اشعه های آفتاب نیاز هست که مراقبت ویژه ای از چشم بشه تا آسیب نبینه. بهترین راه مراقبت از چشم در برابر خورشید استفاده از عینک های آفتابی هست که پارامتر های سلامت رو داشته باشن که قبلا در مطلب چطور یک عینک مناسب انتخاب کنیم ذکر شده. در این مطلب راهنمایی ها رو بهتون میکنیم که بتونید متناسب با فرم صورت خودتون عیتک آفتابی مناسبی انتخاب کنید.

عینک آفتابی مناسب برای صورت گرد

برای صورت های گرد عینک های مربعی شکل٬ مستطیلی و مدل گربه ای مناسبه. این عینک ها زیباتر روی صورت های گرد میشینه.

عینک آفتابی

عینک آفتابی

عینک گربه ای

عینک گربه ای

عینک مستطیلی

عینک مستطیلی

عینک برای صورت بیضی شکل

برای صورت های بیضی شکل عینک های گرد و مربعی شکل با فریم متوسط مناسبه. فریم های بزرگ ممکنه در صورت شما خیلی خوشایند و زیبا نباشه.

عینک گرد برای صورت بیضی شکل

عینک گرد برای صورت بیضی شکل

عینک مربعی شکل

عینک مربعی شکل

عینک متناسب با صورت مربعی شکل

برای صورت های مربعی شکل عینک با فریم انحنای نرم و پیوسته(عینکی که بالاتر از حد معمول روی صورت قرار گیرد)مناسبه. این مدل عینک ها زیبایی صورت شما رو چند برابر میکنه.

انحنادار و متصل

انحنادار و متصل

عینک آفتابی برای صورت قلبی شکل(مثلثی)

برای صورت های قلبی شکل عینک با فریم گرد و مدل گربه ای(فریم هایی که کمتر تزئین شده باشند)مناسبه.

عینک گرد

عینک گرد

مدل گربه ای

مدل گربه ای

صورت مستطیل شکل

برای صورت های مستطیل شکل عینک هایی که مربع ولی فریم بزرگی ندارن مناسبه. فریم های بزرگ حالت مستطیلی صورت رو بیشتر به چشم میاره و ممکنه خوشایند نباشه.

مربعی شکل

مربعی شکل

صورت لوزی شکل

برای این نوع مدل صورت هم عینک های گرد و بیضی و مدل گربه ای مناسبه.

عینک گرد

عینک گرد

بیضی شکل

بیضی شکل

مدل گربه ای

مدل گربه ای

شما بهترین قضاوت رو در مورد صورت خودتون و مدل هایی که به صورتتون میاد دارید. بهترین راه اینه که در درجه اول فرم صورتتون رو تشخیص بدید و فرم های مختلف عینک رو روی صورتتون امتحان کنید تا به یک انتخاب عالی برسید.

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 331 تاريخ : شنبه 16 مرداد 1395 ساعت: 15:18

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخکرده • دونفره
با وارد کردن آدرس ایملتون عضو خبرنامه دونفره بشین تا ما مطالب و آموزش های جدید رو خودکار و رایگان براتون ارسال کنیم:

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 301 تاريخ : جمعه 15 مرداد 1395 ساعت: 5:27

شاید شما هم جزء اون پدر و مادرهایی هستید که از غذا نخوردن فرزندتون رنج میبرید و نگران کم اشتهایی و بی میلی او نسبت به غذاها و وعده های غذایی هستید. والدین معمولا از بهانه گیری های کودکشون در مورد غذاهای مختلف و کم خوری و کم اشتهاییش شکایت دارند. بی اشتهایی و کم اشتهایی در کودکان دلایل مختلفی داره که در اینجا به سه عامل اون میپردازیم.

بی اشتهایی در کودکان

بی اشتهایی در کودکان

اگر احساس می کنید که کودک شما در غذا خوردن مشکل دارد حتما با پزشک مشورت کنید. اگر رشد او کافی نباشد ممکن است پزشک بخواهد برای او ازمایشاتی برای تشخیص کم خونی, عفونت یا مریضی های مزمن, لوزه سوم, اسم حساسیت, بیماری های روده, انگل یا یبوست درخواست کند. کمتر ممکن است علت کم شدن اشتها عدم تعادل در ترشح غدد, بیماری های قلبی, مشکلات عصبی, اختلالات مغزی یا عقب افتادگی ذهنی باشد. لازم به ذکر است بیشتر بیماری های مزمن نشانه های دیگری بجز کاهش اشتها به همراه دارند.

عوامل کم اشتهایی

کم خونی در کودکان باعث کم اشتهایی

یکی از شایع ترین علت های کاهش اشتها در کودکان فقر اهن است که به راحتی و با انجام ازمایش ساده خون یا هموگلوبین قابل تشخیص است. فقر اهن در مدت کوتاهی و با مصرف شربت در کودکان زیر نظر پزشک برطرف می شود. بعد از اینکه اشتهای کودک به حالت عادی برگشت باید بیشتر مراقب مقدار آن در رژیم غذایی او بود.

کم خونی

کم خونی

یبوست در کودکان

یبوست باعث کاهش شدید اشتها در کودکان می شود که خوب نیست, زیرا بهترین راه برای در مان یبوست مصرف زیاد غذاهای فیبر دار است. ممکن است یبوست به عنوان عامل کاهش اشتها نادیده گرفته شود پس حواستان باشد هنگام معاینه این مطلب را به پزشک یادداوری کنید. برای درمان یبوست علاوه بر مصرف دارو های تجویز شده باید در رژیم غذایی نیز تغییراتی ایجاد شود.

علل کاهش اشتهای کودک

علل کاهش اشتهای کودک

عدم تحمل غذا و حساسیت

این بیماری بسیار نادر است و تقریبا از هر 250 فرد بالغ و کودک یک نفر به ان دچار می شوند. معده افراد مبتلا به این بیماری پروتیین گلوتن را که در جو, گندم, گندم سیاه و یونجه وجود دارد, ندارد. کودکان مبتلا به این ناراحتی به اسهال, کاهش رشد و سوء تغذیه دچار می شوند. اگر چه بعد از تشخیص این بیماری و حذف گلوتن از رژیم غذایی, این بیماری به سادگی قابل درمان و کنترل شدن است.

اضطراب هم باعث بی اشتهایی میشود

شواهد زیادی وجود دارد که بیان می کند بچه ها مثل بزرگتر ها شاید هم بیشتر از بزرگتر ها به دلیل اشنا نبودن با راه های مقابله با استرس و کنترل ان با ان مواجه می شوند و به ان دچار می شوند. اضطراب بر اشتهای کودک تاثیر منفی دارد. کودکان و نوجوانان ممکن است به دلایل مختلف مانند بی ثباتی شرایط زندگی٬ بی برنامگی و از دست دادن و یا عدم حضور شخص مورد علاقه خود دچار استرس می شوند. اگر برطرف کردن عامل استرس سخت است, به او کمک کنید که با ان کنار بیاید. شاید بتوانید طوری بر نامه ریزی کنید که او بیشتر در کنار شما یا شخص مورد علاقه اش باشد. اگر به قدری بزرگ شده است که بتوان با او حرف زد و این کار باعث افزایش استرس او نمی شود درباره ناراحتی اش با او صحبت کنید. بگذارید بداند در ناراحتی و مشکلاتش تنها نیست و شما او را کمک خواهید کرد. برای کم کردن فشار روانی تغییری در زندگی ایجاد کنید مثلا به مسافرت بروید. البته گاهی اوقات همین کارها هم باعث پیچیده تر شدن اوضاع می شود.

علت بی اشتهایی در کودکان

علت بی اشتهایی در کودکان

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 244 تاريخ : جمعه 15 مرداد 1395 ساعت: 5:27

از سرگرمی های مشترک والدین و بچه ها ساخت انواع دست ساز هاست که هم میتونه به عنوان یک کارگاه آموزشی برای فرزندتون باشه و هم یک سرگرمی مفرح. چه عالی تر هست که دست سازی که تهیه میکنید یک عروسک زیبا برای خود کودک باشه. اینجاست که نشاط کودک برای کمک به شما بیشتر میشه و میتونه یک فعالیت به یادموندنی رو برای کودک شما رقم بزنه. در این مطلب آموزش یک عروسک زیبا رو قرار دادم که به سادگی درست میشه.

عروسک اردک

عروسک اردک

وسایل مورد نیاز برای اردک با نمد

  • نمد در سه رنگ
  • نخ همرنگ کار
  • الیاف
  • قیچی
  • الگو
لوازم مورد نیاز

لوازم مورد نیاز

مراحل ساخت عروسک اردک

برای این عروسک باید از روی الگو پرینت بگیرید و یا اگه دستتون روان هست از روی الگو بکشید. به هر سایزی که دوست داشته باشید میتونید این عروسک رو بسازید.

الگوی عروسک اردک

الگوی عروسک اردک

در اول کار باید الگوها را روی دو لایه نمد بذاریم و با قیچی برش بدیم. تمام الگو ها را روی نمد برش می زنیم. بهتره الگو رو با سوزن ته گرد روی نمد محکم کنیم که برش منظمی داشته باشیم.

الگو را رو نمد برش می دهیم

الگو را رو نمد برش می دهیم

الگو های آماده اردک

الگو های آماده اردک

الگوی پاپیون رو بعد از برش زدن از دو طرف به وسط تا میکنیم و با تکه هایی که برای گره پاپیون و پایینش داریم میدوزیم.

درست کردن پاپیون

درست کردن پاپیون

آموزش ساخت اردک

آموزش ساخت اردک

پاپیون

پاپیون

پاپیون آماده

پاپیون آماده

سر و بدن و بال ها و پای اردک رو هر کدام رو دو به دو به هم میدوزیم و قسمتی رو برای پر کردن الیاف باز میذاریم. بعد از اینکه با الیاف پر کردیم با کوک مخفی میدوزیم.

اجزای اردک آماده

تمام اجزای اردک را درست کردیم حالا باید اجزا را به هم وصل کنیم.بال اردک را از پشت به کار می دوزیم.

بال اردک

بعد از آماده شدن اجزا٬ همه رو در جای خودشون روی بدن اردک میدوزیم. کوک ها رو مرتب بزنید که در نهایت کار منظمی داشته باشید.

ساخت اردک

ساخت عروسک اردک

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 600 تاريخ : جمعه 15 مرداد 1395 ساعت: 5:27

لوبیا پلو اگه خوب و درست طبخ بشه از خوشمزه ترین غذاهای ایرانیه. البته که در جاهای مختلف اسم های متفاوتی داره و به صورت های مختلفی هم درست میشه. در این مطلب عمومی ترین مدل لوبیا پلو  یعنی همون لوبیا پلو با گوشت چرخکرده رو قرار میدم که با رعایت چند تا نکته خیلی ساده میتونید یه غذای سریع و خیلی خوشمزه داشته باشید.

لوبیا پلو

لوبیا پلو

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای رو هم قبلا در سایت داشتیم که میتونید در لینکش مشاهده بفرمایید.

مواد لازم برای تهیه لوبیا پلو

  • برنج ۳ پیمانه
  • لوبیا سبز خرد شده ۲ پیمانه
  • گوشت چرخکرده ۲۰۰-۳۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد متوسط
  • رب گوجه ۳-۴ قاشق غذاخوری
  • روغن چند قاشق
  • نمک و فلفل و زردچوبه و در صورت تمایل کمی پودر زیره

مراحل تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخکرده

برنج رو اگه بتونید از قبل خیس کنید که عالیه. اگر هم نشد که برنج رو بشورید و با مقدار آب مناسب برای آبکشی میذاریم روی حرارت.

لوبیا ها رو هم خرد میکنیم و با آب و مقدار کمی نمک میذاریم روی حرارت تا کاملا پخته بشه. پیاز رو هم خرد میکنیم و در کمی روغن تفت میدیم.

پیاز رو خرد میکنیم و تفت میدیم

پیاز رو خرد میکنیم و تفت میدیم

کمی زردچوبه هم به پیاز اضافه میکنیم. پیاز رو نباید اونقدری تفت داد که بافتش ترد شه. در همین حد که در عکس مشخصه کافیه. تاکیدم برای اینه که پیاز توی این مرحله یه طعم شیرینی داره که خیلی غذا رو خوشمزه تر میکنه و بهتره بیشتر از این تفتش ندید.

پیاز در حال تفت

پیاز در حال تفت

لوبیا های پخته شده رو بدون آب به پیاز در حال تفت اضافه میکنیم. (لوبیایی که من استفاده کردم قبلا با گوجه فرنگی رنده شده پخته شده و فریزری بود.)

اضافه کردن لوبیا به پیاز در حال تفت

اضافه کردن لوبیا به پیاز در حال تفت

لوبیا ها رو هم چند دقیقه ای با پیاز تفت میدیم. بعد از حدود ۵ دقیقه گوشت چرخکرده رو هم اضافه میکنیم و باز کمی تفت میدیم.

اضافه کردن گوشت چرخکرده به لوبیا

اضافه کردن گوشت چرخکرده به لوبیا

رب گوجه رو جداگونه با مقداری روغن و نمک و فلفل و دارچین تفت میدیم و به مواد لوبیا اضافه میکنیم.

تفت دادن رب در روغن

تفت دادن رب در روغن

اضافه کردن رب گوجه به مواد لوبیا پلو

اضافه کردن رب گوجه به مواد لوبیا پلو

مواد لوبیا پلو

مواد لوبیا پلو

برنج رو هم طبق آموزشی که قبلا دادیم آبکش میکنیم. البته من حواسم به عکس گرفتن بود و برنجم کمی از چیزی که میخواستم بیشتر قل زد و کمی نرم شد.

آبکش کردن پلو

آبکش کردن پلو

بعد هم کف قابلمه کمی روغن بریزید و ته دیگ مورد علاقتون رو بذارید. من کمی زیره هم کف قابلمه میریزم. بعد هم برنج و مواد رو مخلوط میکنیم و در قابلمه رو میذاریم تا دم بکشه.

لوبیا پلو در حال دم کشیدن

لوبیا پلو در حال دم کشیدن

این مقدار برنج بعد از حدود یک ربع دم میکشه.

لوبیا پلو

لوبیا پلو

نوش جان.

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 273 تاريخ : پنجشنبه 14 مرداد 1395 ساعت: 16:59

شاید شما هم جزء اون پدر و مادرهایی هستید که از غذا نخوردن فرزندتون رنج میبرید و نگران کم اشتهایی و بی میلی او نسبت به غذاها و وعده های غذایی هستید. والدین معمولا از بهانه گیری های کودکشون در مورد غذاهای مختلف و کم خوری و کم اشتهاییش شکایت دارند. بی اشتهایی و کم اشتهایی در کودکان دلایل مختلفی داره که در اینجا به سه عامل اون میپردازیم.

بی اشتهایی در کودکان

بی اشتهایی در کودکان

اگر احساس می کنید که کودک شما در غذا خوردن مشکل دارد حتما با پزشک مشورت کنید. اگر رشد او کافی نباشد ممکن است پزشک بخواهد برای او ازمایشاتی برای تشخیص کم خونی, عفونت یا مریضی های مزمن, لوزه سوم, اسم حساسیت, بیماری های روده, انگل یا یبوست درخواست کند. کمتر ممکن است علت کم شدن اشتها عدم تعادل در ترشح غدد, بیماری های قلبی, مشکلات عصبی, اختلالات مغزی یا عقب افتادگی ذهنی باشد. لازم به ذکر است بیشتر بیماری های مزمن نشانه های دیگری بجز کاهش اشتها به همراه دارند.

عوامل کم اشتهایی

کم خونی در کودکان باعث کم اشتهایی

یکی از شایع ترین علت های کاهش اشتها در کودکان فقر اهن است که به راحتی و با انجام ازمایش ساده خون یا هموگلوبین قابل تشخیص است. فقر اهن در مدت کوتاهی و با مصرف شربت در کودکان زیر نظر پزشک برطرف می شود. بعد از اینکه اشتهای کودک به حالت عادی برگشت باید بیشتر مراقب مقدار آن در رژیم غذایی او بود.

کم خونی

کم خونی

یبوست در کودکان

یبوست باعث کاهش شدید اشتها در کودکان می شود که خوب نیست, زیرا بهترین راه برای در مان یبوست مصرف زیاد غذاهای فیبر دار است. ممکن است یبوست به عنوان عامل کاهش اشتها نادیده گرفته شود پس حواستان باشد هنگام معاینه این مطلب را به پزشک یادداوری کنید. برای درمان یبوست علاوه بر مصرف دارو های تجویز شده باید در رژیم غذایی نیز تغییراتی ایجاد شود.

علل کاهش اشتهای کودک

علل کاهش اشتهای کودک

عدم تحمل غذا و حساسیت

این بیماری بسیار نادر است و تقریبا از هر 250 فرد بالغ و کودک یک نفر به ان دچار می شوند. معده افراد مبتلا به این بیماری پروتیین گلوتن را که در جو, گندم, گندم سیاه و یونجه وجود دارد, ندارد. کودکان مبتلا به این ناراحتی به اسهال, کاهش رشد و سوء تغذیه دچار می شوند. اگر چه بعد از تشخیص این بیماری و حذف گلوتن از رژیم غذایی, این بیماری به سادگی قابل درمان و کنترل شدن است.

اضطراب هم باعث بی اشتهایی میشود

شواهد زیادی وجود دارد که بیان می کند بچه ها مثل بزرگتر ها شاید هم بیشتر از بزرگتر ها به دلیل اشنا نبودن با راه های مقابله با استرس و کنترل ان با ان مواجه می شوند و به ان دچار می شوند. اضطراب بر اشتهای کودک تاثیر منفی دارد. کودکان و نوجوانان ممکن است به دلایل مختلف مانند بی ثباتی شرایط زندگی٬ بی برنامگی و از دست دادن و یا عدم حضور شخص مورد علاقه خود دچار استرس می شوند. اگر برطرف کردن عامل استرس سخت است, به او کمک کنید که با ان کنار بیاید. شاید بتوانید طوری بر نامه ریزی کنید که او بیشتر در کنار شما یا شخص مورد علاقه اش باشد. اگر به قدری بزرگ شده است که بتوان با او حرف زد و این کار باعث افزایش استرس او نمی شود درباره ناراحتی اش با او صحبت کنید. بگذارید بداند در ناراحتی و مشکلاتش تنها نیست و شما او را کمک خواهید کرد. برای کم کردن فشار روانی تغییری در زندگی ایجاد کنید مثلا به مسافرت بروید. البته گاهی اوقات همین کارها هم باعث پیچیده تر شدن اوضاع می شود.

علت بی اشتهایی در کودکان

علت بی اشتهایی در کودکان

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 228 تاريخ : پنجشنبه 14 مرداد 1395 ساعت: 16:59

از سرگرمی های مشترک والدین و بچه ها ساخت انواع دست ساز هاست که هم میتونه به عنوان یک کارگاه آموزشی برای فرزندتون باشه و هم یک سرگرمی مفرح. چه عالی تر هست که دست سازی که تهیه میکنید یک عروسک زیبا برای خود کودک باشه. اینجاست که نشاط کودک برای کمک به شما بیشتر میشه و میتونه یک فعالیت به یادموندنی رو برای کودک شما رقم بزنه. در این مطلب آموزش یک عروسک زیبا رو قرار دادم که به سادگی درست میشه.

عروسک اردک

عروسک اردک

وسایل مورد نیاز برای اردک با نمد

  • نمد در سه رنگ
  • نخ همرنگ کار
  • الیاف
  • قیچی
  • الگو
لوازم مورد نیاز

لوازم مورد نیاز

مراحل ساخت عروسک اردک

برای این عروسک باید از روی الگو پرینت بگیرید و یا اگه دستتون روان هست از روی الگو بکشید. به هر سایزی که دوست داشته باشید میتونید این عروسک رو بسازید.

الگوی عروسک اردک

الگوی عروسک اردک

در اول کار باید الگوها را روی دو لایه نمد بذاریم و با قیچی برش بدیم. تمام الگو ها را روی نمد برش می زنیم. بهتره الگو رو با سوزن ته گرد روی نمد محکم کنیم که برش منظمی داشته باشیم.

الگو را رو نمد برش می دهیم

الگو را رو نمد برش می دهیم

الگو های آماده اردک

الگو های آماده اردک

الگوی پاپیون رو بعد از برش زدن از دو طرف به وسط تا میکنیم و با تکه هایی که برای گره پاپیون و پایینش داریم میدوزیم.

درست کردن پاپیون

درست کردن پاپیون

آموزش ساخت اردک

آموزش ساخت اردک

پاپیون

پاپیون

پاپیون آماده

پاپیون آماده

سر و بدن و بال ها و پای اردک رو هر کدام رو دو به دو به هم میدوزیم و قسمتی رو برای پر کردن الیاف باز میذاریم. بعد از اینکه با الیاف پر کردیم با کوک مخفی میدوزیم.

اجزای اردک آماده

تمام اجزای اردک را درست کردیم حالا باید اجزا را به هم وصل کنیم.بال اردک را از پشت به کار می دوزیم.

بال اردک

بعد از آماده شدن اجزا٬ همه رو در جای خودشون روی بدن اردک میدوزیم. کوک ها رو مرتب بزنید که در نهایت کار منظمی داشته باشید.

ساخت اردک

ساخت عروسک اردک

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 852 تاريخ : پنجشنبه 14 مرداد 1395 ساعت: 16:59

شاید شما هم جزء اون پدر و مادرهایی هستید که از غذا نخوردن فرزندتون رنج میبرید و نگران کم اشتهایی و بی میلی او نسبت به غذاها و وعده های غذایی هستید. والدین معمولا از بهانه گیری های کودکشون در مورد غذاهای مختلف و کم خوری و کم اشتهاییش شکایت دارند. بی اشتهایی و کم اشتهایی در کودکان دلایل مختلفی داره که در اینجا به سه عامل اون میپردازیم.

بی اشتهایی در کودکان

بی اشتهایی در کودکان

اگر احساس می کنید که کودک شما در غذا خوردن مشکل دارد حتما با پزشک مشورت کنید. اگر رشد او کافی نباشد ممکن است پزشک بخواهد برای او ازمایشاتی برای تشخیص کم خونی, عفونت یا مریضی های مزمن, لوزه سوم, اسم حساسیت, بیماری های روده, انگل یا یبوست درخواست کند. کمتر ممکن است علت کم شدن اشتها عدم تعادل در ترشح غدد, بیماری های قلبی, مشکلات عصبی, اختلالات مغزی یا عقب افتادگی ذهنی باشد. لازم به ذکر است بیشتر بیماری های مزمن نشانه های دیگری بجز کاهش اشتها به همراه دارند.

عوامل کم اشتهایی

کم خونی در کودکان باعث کم اشتهایی

یکی از شایع ترین علت های کاهش اشتها در کودکان فقر اهن است که به راحتی و با انجام ازمایش ساده خون یا هموگلوبین قابل تشخیص است. فقر اهن در مدت کوتاهی و با مصرف شربت در کودکان زیر نظر پزشک برطرف می شود. بعد از اینکه اشتهای کودک به حالت عادی برگشت باید بیشتر مراقب مقدار آن در رژیم غذایی او بود.

کم خونی

کم خونی

یبوست در کودکان

یبوست باعث کاهش شدید اشتها در کودکان می شود که خوب نیست, زیرا بهترین راه برای در مان یبوست مصرف زیاد غذاهای فیبر دار است. ممکن است یبوست به عنوان عامل کاهش اشتها نادیده گرفته شود پس حواستان باشد هنگام معاینه این مطلب را به پزشک یادداوری کنید. برای درمان یبوست علاوه بر مصرف دارو های تجویز شده باید در رژیم غذایی نیز تغییراتی ایجاد شود.

علل کاهش اشتهای کودک

علل کاهش اشتهای کودک

عدم تحمل غذا و حساسیت

این بیماری بسیار نادر است و تقریبا از هر 250 فرد بالغ و کودک یک نفر به ان دچار می شوند. معده افراد مبتلا به این بیماری پروتیین گلوتن را که در جو, گندم, گندم سیاه و یونجه وجود دارد, ندارد. کودکان مبتلا به این ناراحتی به اسهال, کاهش رشد و سوء تغذیه دچار می شوند. اگر چه بعد از تشخیص این بیماری و حذف گلوتن از رژیم غذایی, این بیماری به سادگی قابل درمان و کنترل شدن است.

اضطراب هم باعث بی اشتهایی میشود

شواهد زیادی وجود دارد که بیان می کند بچه ها مثل بزرگتر ها شاید هم بیشتر از بزرگتر ها به دلیل اشنا نبودن با راه های مقابله با استرس و کنترل ان با ان مواجه می شوند و به ان دچار می شوند. اضطراب بر اشتهای کودک تاثیر منفی دارد. کودکان و نوجوانان ممکن است به دلایل مختلف مانند بی ثباتی شرایط زندگی٬ بی برنامگی و از دست دادن و یا عدم حضور شخص مورد علاقه خود دچار استرس می شوند. اگر برطرف کردن عامل استرس سخت است, به او کمک کنید که با ان کنار بیاید. شاید بتوانید طوری بر نامه ریزی کنید که او بیشتر در کنار شما یا شخص مورد علاقه اش باشد. اگر به قدری بزرگ شده است که بتوان با او حرف زد و این کار باعث افزایش استرس او نمی شود درباره ناراحتی اش با او صحبت کنید. بگذارید بداند در ناراحتی و مشکلاتش تنها نیست و شما او را کمک خواهید کرد. برای کم کردن فشار روانی تغییری در زندگی ایجاد کنید مثلا به مسافرت بروید. البته گاهی اوقات همین کارها هم باعث پیچیده تر شدن اوضاع می شود.

علت بی اشتهایی در کودکان

علت بی اشتهایی در کودکان

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 259 تاريخ : دوشنبه 11 مرداد 1395 ساعت: 16:56

لوبیا پلو اگه خوب و درست طبخ بشه از خوشمزه ترین غذاهای ایرانیه. البته که در جاهای مختلف اسم های متفاوتی داره و به صورت های مختلفی هم درست میشه. در این مطلب عمومی ترین مدل لوبیا پلو  یعنی همون لوبیا پلو با گوشت چرخکرده رو قرار میدم که با رعایت چند تا نکته خیلی ساده میتونید یه غذای سریع و خیلی خوشمزه داشته باشید.

لوبیا پلو

لوبیا پلو

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت تکه ای رو هم قبلا در سایت داشتیم که میتونید در لینکش مشاهده بفرمایید.

مواد لازم برای تهیه لوبیا پلو

  • برنج ۳ پیمانه
  • لوبیا سبز خرد شده ۲ پیمانه
  • گوشت چرخکرده ۲۰۰-۳۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد متوسط
  • رب گوجه ۳-۴ قاشق غذاخوری
  • روغن چند قاشق
  • نمک و فلفل و زردچوبه و در صورت تمایل کمی پودر زیره

مراحل تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخکرده

برنج رو اگه بتونید از قبل خیس کنید که عالیه. اگر هم نشد که برنج رو بشورید و با مقدار آب مناسب برای آبکشی میذاریم روی حرارت.

لوبیا ها رو هم خرد میکنیم و با آب و مقدار کمی نمک میذاریم روی حرارت تا کاملا پخته بشه. پیاز رو هم خرد میکنیم و در کمی روغن تفت میدیم.

پیاز رو خرد میکنیم و تفت میدیم

پیاز رو خرد میکنیم و تفت میدیم

کمی زردچوبه هم به پیاز اضافه میکنیم. پیاز رو نباید اونقدری تفت داد که بافتش ترد شه. در همین حد که در عکس مشخصه کافیه. تاکیدم برای اینه که پیاز توی این مرحله یه طعم شیرینی داره که خیلی غذا رو خوشمزه تر میکنه و بهتره بیشتر از این تفتش ندید.

پیاز در حال تفت

پیاز در حال تفت

لوبیا های پخته شده رو بدون آب به پیاز در حال تفت اضافه میکنیم. (لوبیایی که من استفاده کردم قبلا با گوجه فرنگی رنده شده پخته شده و فریزری بود.)

اضافه کردن لوبیا به پیاز در حال تفت

اضافه کردن لوبیا به پیاز در حال تفت

لوبیا ها رو هم چند دقیقه ای با پیاز تفت میدیم. بعد از حدود ۵ دقیقه گوشت چرخکرده رو هم اضافه میکنیم و باز کمی تفت میدیم.

اضافه کردن گوشت چرخکرده به لوبیا

اضافه کردن گوشت چرخکرده به لوبیا

رب گوجه رو جداگونه با مقداری روغن و نمک و فلفل و دارچین تفت میدیم و به مواد لوبیا اضافه میکنیم.

تفت دادن رب در روغن

تفت دادن رب در روغن

اضافه کردن رب گوجه به مواد لوبیا پلو

اضافه کردن رب گوجه به مواد لوبیا پلو

مواد لوبیا پلو

مواد لوبیا پلو

برنج رو هم طبق آموزشی که قبلا دادیم آبکش میکنیم. البته من حواسم به عکس گرفتن بود و برنجم کمی از چیزی که میخواستم بیشتر قل زد و کمی نرم شد.

آبکش کردن پلو

آبکش کردن پلو

بعد هم کف قابلمه کمی روغن بریزید و ته دیگ مورد علاقتون رو بذارید. من کمی زیره هم کف قابلمه میریزم. بعد هم برنج و مواد رو مخلوط میکنیم و در قابلمه رو میذاریم تا دم بکشه.

لوبیا پلو در حال دم کشیدن

لوبیا پلو در حال دم کشیدن

این مقدار برنج بعد از حدود یک ربع دم میکشه.

لوبیا پلو

لوبیا پلو

نوش جان.

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 281 تاريخ : يکشنبه 10 مرداد 1395 ساعت: 15:23

موی انسان در حدود 40 تا 45 سالگی شروع به سفید شدن می کند ولی سفید شدن مو در جوانی هم دیده می شود. بسیاری از افراد با دیدن موی سفید شروع به کندن یا رنگ کردن آن می کنند ولی باید دانست که این کار ها نه تنها کمکی به رفع مشکل سفیدی مو نمی کند بلکه ممکن است منجر به افزایش تار های سفید نیز شود . بهترین راه برای جلوگیری از سفید شدن مو ابتدا دانستن علت سفیدی و سپس به دنبال آن تغییر در سبک غذا خوردن است.

چجوری از سفید شدن مو جلوگیری کنیم؟

چجوری از سفید شدن مو جلوگیری کنیم؟

علت های سفید شدن مو

اغلب دیده شده است موی سر اشخاصی که تحت فشار های سخت روحی قرار گرفته بودند در مدت کوتاهی سفید شده است پس به جز روند طبیعی علل دیگری هم موجب سفید شدن موی سر می گردد. از جمله ناراحتی و غصه خوردن، ترس و اضطراب، فشار های عصبی، کار زیاد و بدون استراحت، تغذیه نادرست ، یبوست دایمی ، کمبود ویتامین B، کمبود گوگرد، کمبود روی و منگنز.

سفیدی مو در جوانی

سفیدی مو در جوانی

راه های جلوگیری از سفید شدن مو

1- پلو ها و چلوهایی که ما می پزیم معایب زیادی دارند زیرا برنج را پوست کنده و با ارزش ترین قسمت آن را جدا کرده و دور می ریزیم در حالی که پوست برنج مخزن ویتامین های B است. پس بهتر است برنج را به روش زیر تهیه کنید تا از سفید شدن و ریزش مو جلوگیری شود و مانند چینی ها موی سرتان مشکی و براق بماند.

برای هر نفر نیم سیر شلوتک (سبوس) برنج را برداشته و با مقداری آب و کمی سرکه بجوشانید سپس آن را از صاف کرده و آب آن را روی برنج ریخته و کته نمایید . توجه داشته باشید که این کته زود هضم شده و ایجاد نفخ نمی کند. همچنین شخص را چاق نکرده و شکم را بزرگ نمی کند و از ریختن و سفید شدن مو جلوگیری می نماید.

برنج

برنج

2- عمده ترین عامل سفید شدن مو در افرادی که موی بور دارند کمبود روی در بدن است. در نتیجه برای درمان باید از خوراکی هایی که فلز روی در آن ها زیاد است استفاده کنند مانند خرما.

در کسانی که موی مشکی دارند کمبود منگنز مهم ترین عامل سفیدی مو است. برای جبران باید از خوراکی هایی که حاوی منگنز می باشد استفاده کنند مانند هلو، زرد آلو، سیب، انگور، گیلاس، کلم، گوجه، موسیر، سیر، پیاز، تره، کرفس، کاهو، قارچ، ذرت و مغز گردو.

3- خوردن نان جو از سفید شدن موها جلوگیری می کند.

4- برگ ریواس تازه را کوبیده و آب آن را بر مو بمالید .

برگ ریواس

برگ ریواس

5- هر روز ناشتا آب چغندر را با ماست مخلوط کرده و میل کنید.

6- روغن سیاهدانه را بر سر بمالید و ماساژ دهید این کار بسیار مفید است.

7- رژیم انگور در جلوگیری از سفید شدن مو بسیار موثر است.

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 248 تاريخ : جمعه 8 مرداد 1395 ساعت: 0:17

تاج گل برای بچه ها یا برای جشن هایی مثل جشن نامزدی یا جشن تولد خیلی زیبا و شیکه. البته که شخصا به گل های طبیعی و تاج هایی که با گل طبیعی درست میشن خیلی علاقه دارم ولی آموزش تاج گلی که در این مطلب میذارم به دلیل استفاده از لوازم ساده و دم دست و همچنین زیبایی که داره میتونه برای خیلی ها جذاب باشه. به نظرم از گل های این تاج میشه استفاده های دیگه ای هم کرد.

لوازم مورد نیاز برای ساخت تاج گل

  • لاک ناخن در رنگ های ملایم و دلخواه
  • سیم مفتول نازک و سیم چین
  • چسب بلندر برای ساقه ها
  • لوله خودکار گرد
لوازم مورد نیاز برای تاج گل

لوازم مورد نیاز برای تاج گل

مراحل ساخت تاج گل با لاک

برای این تاج زیبا به یک لوله خودکار گرد هم نیاز هست. البته میتونید از لوازم دیگه ای که به نازکی یک لوله خودکار هم باشن استفاده کنید. سیم مفتول رو دور لوله میپیچیم و با سیم چین سیم رو دو سه دور میپیچیم که باز نشه. ۵ تا حلقه در کنار هم به همین شکل درست میکنیم که میشه یک گل. میتونید هم گل های سه گلبرگی درست کنید که در کنار هم زیبا بشن.

سیم مفتول رو دور لوله خودکار یا هرچیزی با این فرم میپیچیم

سیم مفتول رو دور لوله خودکار یا هرچیزی با این فرم میپیچیم

گل با سیم مفتول

گل با سیم مفتول

گلبرگ ها رو با فشار دادن روی لوله خودکار کمی خم کنید و حالت بدید که گل زیباتری داشته باشید.

گلبرگ ها رو با کمک همون لوله کمی خم میکنیم و فرم میدیم

گلبرگ ها رو با کمک همون لوله کمی خم میکنیم و فرم میدیم

حالا با لاک ناخن به رنگ های ملایم روی گلبرگ ها میکشیم. این کار رو باید به آرومی انجام بدید. همچنین گلبرگ ها نباید اونقدر بزرگ باشه که نشه روشون رو با لاک پوشوند.

روی هر گلبرگ رو به آرومی با لاک پر مکنیم

روی هر گلبرگ رو به آرومی با لاک پر مکنیم

همه گل ها رو به همین شکل رنگ میکنیم.

گل های تاج

گل های تاج

با چسب بلندر که میتونید از خرازی ها تهیه کنید دور ساقه گل ها رو میپوشونیم.

با چسب بلندر دور ساقه گل رو میپوشونیم

با چسب بلندر دور ساقه گل رو میپوشونیم

گل های آماده

گل های آماده

بعد از اینکه گلها آماده شد با سیم مفتول حلقه ای به اندازه دور سرتون درست کنید و برای محکم تر شدن سیم دیگه ای رو هم به دورش بپیچید و بعد هم گردش کنید و گل ها رو روش بچینید. با چسب بلندر هم میتونید گل ها رو محکم کنید و ساقه ها رو بپوشونید.

پیچیدن گل ها به دور یک حلقه به اندازه دور سر

پیچیدن گل ها به دور یک حلقه به اندازه دور سر

تاج گل زیبا

تاج گل زیبا

اتمسفر مطالب ایران...
ما را در سایت اتمسفر مطالب ایران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار atmosfer بازدید : 642 تاريخ : جمعه 8 مرداد 1395 ساعت: 0:17

خبرنامه